MAHALLİ ÇEVRE KURULU KARARI
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
İlimiz Mahalli Çevre Kurulu 16/10/2017 tarihinde İlimiz Vali Yardımcısı Sayın Bilgehan KARANFİL başkanlığında toplanarak “2017-2018 yılında İlimizde uygulanacak “Temiz Hava Programı” ile ilgili aşağıdaki kararları almıştır.
Amaç ve Kapsam
Madde 1 : Bu karar Iğdır İli sınırları içerisinde hava kirliliğinin önlenmesi ve hava kalitesinin korunması amacıyla, konut, toplu konut, kooperatif, site, okul, üniversite, hastane, resmi daireler, iş yerleri, sosyal dinlenme tesisleri, sanayide ve benzeri yerlerde kullanılan yakma tesislerinden kaynaklanan is, duman, toz, buhar, aerosol halinde dış havaya atılan kirleticilerin hava kalitesi üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla, 2017-2018 yılında uygulanacak temiz hava programı ve hava kirliliğini önlemeye yönelik alınacak tedbirleri kapsamaktadır.
Dayanak
Madde 2: Bu karar 4856 sayılı mülga Çevre ve Orman Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 13.01.2005 tarih ve 25699 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği” (IKHKKY), 17 Mart 2005 tarih ve 25758 sayılı ve 14 Mayıs 2007 tarihli ve 26522 sayılı ve 01 Mart 2008 tarih ve 26803 sayılı ve 07 Şubat 2009 tarih ve 27134 sayılı ve 27 Ocak 2010 tarih ve 27475 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “IKHKKY’de Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”, 06.06.2008 tarih ve 26898 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği” (HKDYY) ile mülga Çevre ve Orman Bakanlığının 28 Eylül 2010 tarih ve 2010/14 sayılı Genelgesine ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 09.09.2013 tarih ve 2013/37 sayılı Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Genelgesine dayanılarak hazırlanmıştır.
İllerin kirlilik profilleri; 2013/37 sayılı Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Genelgesinin Ek-I’inde yer alan alt bölgeler listesi, 2012 yılı ve 2012-2013 kış sezonu (1 Ekim 2012-31 Mart 2013) hava kalitesi değerlendirmeleri, Ulusal Hava Kalitesi İzleme Ağına bağlı hava kalitesi izleme istasyonları verileri ve Hava Kalitesi Bültenleri kapsamında yapılarak, 2013/37 sayılı Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Genelgesinin Ek-III’ünde verilmiştir. Kirlilik potansiyeli yüksek olan iller; büyük ve küçük alt bölgeler, 2012 yılı ve 2012-2013 kış sezonu hava kalitesi verileri ve hava kalitesi bültenleri kapsamında değerlendirilerek Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği’nde belirtilen uyarı eşikleri ve limit değerleri aşım durumlarına göre belirlenmiş, bu kriterlerin dışında kalan iller ise, kirlilik potansiyeli düşük olan iller grubunda yer almıştır. (Ek-I) İlimiz kirlilik potansiyeli yüksek iller arasında yer almaktadır.
Katı Yakıtlarla İlgili Esaslar
Madde 3: Iğdır ili sınırları içinde ısınma, sanayi ve enerji üretimi amacıyla kullanılacak yerli ve ithal kömürlerin özellikleri:
a)Isınma Amaçlı İthal Taş ve Linyit Kömürün Özellikleri (IKHKK Yönetmelik Tablo 10):
Özellikler |
Sınırlar |
Toplam Kükürt (kuru bazda) |
:En çok.% 0,9 (+0,1 tolerans) |
Alt Isıl Değer (kuru bazda) |
:En az 6400 Kcal/kg (- 200 tolerans) |
Uçucu Madde (kuru bazda) |
:% 12 - 31 (+2 tolerans) |
Toplam Nem (orijinalde) |
:En çok % 10 (+1 tolerans) |
Kül (kuru bazda ) |
:En çok % 16 (+2 tolerans) |
Boyut* (satışa sunulan) |
:18-
|
*Mekanik beslemeli yakma tesisleri için kömür boyutu en az 10- |
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
b)Sınır Değerlerinin Aşıldığı İl ve İlçelerde Kullanılacak Yerli Kömürlerin Özellikleri
(Yönetmelik Tablo 11):
Yerli Kömürlerin Özellikleri |
Sınırlar |
Kullanılacağı İller ve İlçeler |
Toplam Kükürt (kuru bazda) |
: En çok % 2 |
Bu Yönetmeliğin 28 inci maddesine göre sınır değerlerinin aşıldığı (I.Grup) İl ve İlçeler (Kirlilik Potansiyeli Yüksek Olan İller) |
Alt Isıl Değer (kuru bazda) |
:En az 4800 Kcal/kg (-200 tolerans) |
|
|
|
|
Toplam Nem (orijinalde) |
: En çok %25 |
|
Kül (kuru bazda) |
: En çok %25 |
|
Boyut* (satışa sunulan) |
: 18- |
* Mekanik beslemeli yakma tesisleri için kömür boyutu 10-
c)Sınır Değerlerinin Aşılmadığı İl ve İlçelerde Kullanılacak Yerli Kömürlerin Özellikleri (Yönetmelik Tablo 12):
Yerli Kömürlerin Özellikleri |
Sınırlar |
Kullanılacağı İller ve İlçeler |
Toplam Kükürt (kuru bazda) |
: En çok % 2,3 |
Bu Yönetmeliğin 28 inci maddesine göre sınır değerlerinin aşılmadığı (II.Grup) İl ve İlçeler (Kirlilik Potansiyeli Düşük Olan İller) |
Alt Isıl Değer (kuru bazda) |
: En az 4200 Kcal/kg (-200 tolerans) |
|
Toplam Nem (orijinalde) |
: En çok %30 |
|
Kül (kuru bazda) |
: En çok %30 |
|
Boyut* (satışa sunulan) |
: 18- |
* Mekanik beslemeli yakma tesisleri için kömür boyutu 10-
** Alt Isıl Değeri (kuru bazda) en az 5000kcal/kg (-500 tolerans) yanabilir kükürt (kuru bazda) oranı en çok yüzde bir buçuk (%1.5) ve diğer özellikleri bu Tablo’da belirtilen özellikleri sağlayan yerli kömürler mevcut soba ve kazanlarda yakıldığında bacadan atılan kükürt dioksit konsantrasyonu, bu Tablo’da özellikleri belirlenen kömürün mevcut soba ve kazanlarda yakılmasında bacadan atılan kükürt dioksit konsantrasyonu eşdeğerini aşmadığı akredite olmuş veya Bakanlıkça uygun görülen laboratuarlar tarafından belgelenmesi halinde bu Yönetmeliğin 28 inci maddesine göre sınır değerlerin aşılmadığı (II.Grup) il ve ilçelerde ısınma amacıyla kullanılabilir.
d) Belde ve Köylerde Kullanılacak Yerli Kömürlerin Özellikleri (Yönetmelik Tablo 13):
*Mekanik beslemeli yakma tesisleri için kömür boyutu 10-
KARAR TARİHİ : 16/10/2017 KARAR NO : 2017/04
e)Kömür Briketlerinin Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri:
|
f) Prina briketi özellikleri (kuru bazda) ve sınırlar (Yönetmelik Tablo 14):
Özellikleri |
Sınırlar |
Alt Isıl Değer |
3700 Kcal/kg (min.) |
Nem (orjinalde) |
%15 (max.) |
Yağ |
% 1.5 (max) |
Sodyum (Na) |
300 ppm (max) |
Boyut |
|
g) Katı Yakıtlar:
Iğdır İli sınırları içerisinde ısınma amaçlı kullanılan ithal ve yerli katı yakıtlar (kömür, briket kömür, prina briketi vb.) için katı yakıt satıcısı kayıt belgesi, dağıtıcı kayıt belgesi, uygunluk izin belgesi, satış izin belgesi, analiz, , ihalelere katılım, denetim, genel yükümlülükler ve uygulanacak müeyyideler aşağıda belirtilen çerçevede yapılacaktır.
Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi:
1-“Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi”, Iğdır İlinde tüketiciye doğrudan satış yapmak isteyenlere verilir. Iğdır İlinde “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” almak isteyenler;
- Kayıt belgesi alınacak ilden katı yakıt satışı ile ilgili alınmış İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı,
- Oda Sicil Kaydı (Mahrukatçılar Odasına veya Sanayi ve Ticaret Odasına veya ilgili Esnaf Odasına kayıtlı olduğuna dair belge),
- İmza Sirküleri (noter onaylı)
- Taahhütname ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün talebine bağlı) (EK-IX)
ile Iğdır Valiliğine ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne) müracaat ederler ve Iğdır Valiliğince ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nce) “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” (EK–I) düzenlenir. “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” bir işyeri için geçerlidir. Aynı ithalatçı/üretici/satıcının birden fazla işyeri var ise her bir işyeri için “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” numarası aynı kalmak üzere ayrı bir “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” düzenlenir. Ayrıca, katı yakıt satıcı kayıt belgesinin yanı sıra satıcılara EK-VI tablosu da verilir.
2- Iğdır Valiliğince (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nce) verilen “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi”, Iğdır İli sınırları içerisinde geçerlidir. Iğdır Valiliğinden (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden) “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” almayan ithalatçı/üretici (kendi adına katı yakıt satmak isterlerse) ve satıcılar, ihaleye katılım haricinde Iğdır İli sınırları içerisinde katı yakıt satışı yapamazlar.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
3- Katı yakıt satıcısı kayıt belgesinin düzenlenmesine esas bilgi ve belgelerde değişiklik olmaması durumunda daha önce düzenlenmiş olan belgenin yenilenmesine gerek bulunmamaktadır. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce bu firmalara, tabi oldukları hususlar ve müeyyideleri içeren yazı ekinde EK-VI tablosu gönderilir.
4- İthalatçı/üretici/satıcının Iğdır Valiliğine (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne) vermiş oldukları her türlü belgelerin fotokopileri kendileri (ithalatçı/üretici/satıcı) tarafından imzalanıp kaşelenmesi halinde, (imza sirküleri hariç) noter onayı aranmaz. Yalnızca imza sirkülerinde, sirkülerin noter tasdikli asıl nüshasının getirilmesi halinde, belgenin fotokopisi Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından “Aslı Gibidir” onayı ile kabul edilebilecektir.
5-İthalatçı/üretici/satıcının “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi”nin kayıp olması, adres ve firma isim değişiklikleri halinde bir ay içerisinde Iğdır Valiliğine “Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne) müracaat ederek aynı “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” numarasıyla yeni “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” almak zorundadır.
Dağıtıcı Kayıt Belgesi:
1- Dağıtıcı kayıt belgesi; ithalatçı veya üreticiden aldığı kömürü, ithalatçı veya üretici adına katı yakıt satıcısı kayıt belgesine sahip satıcılara satış yapan gerçek ve tüzel kişilere verilir. Dağıtıcı Kayıt Belgesi almak isteyen gerçek veya tüzel kişiler;
- İthalatçı veya üretici ile arasında yapılmış (ithalatçı/üretici/dağıtıcının sorumluluklarını açıkça tanımlayan) sözleşme
- Oda Sicil Kaydı (Mahrukatçılar Odasına veya Sanayi ve Ticaret Odasına veya ilgili Esnaf Odasına kayıtlı olduğuna dair belge (kömür satışı/dağıtımı yapabileceğine yönelik bilgi belge üzerinde bulunmalı)
- İmza Sirküleri (noter onaylı)
- Taahhütname (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün talebine bağlı)
ile işyeri açma ve çalıştırma ruhsatını aldığı ilin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne müracaat ederler.
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce dağıtıcı kayıt belgesi (EK-III) düzenlenir. Dağıtıcılara Dağıtıcı Kayıt Belgesinin yanı sıra EK-VIII tablosu da verilir.
2-Dağıtıcılar, dağıtıcısı olmadıkları ithalatçı/üreticinin yakıtını hiç kimseye veremezler, satamazlar ve satış izin belgesi alamazlar.
3-Dağıtıcılar, katı yakıt satıcısı kayıt belgesi almak şartıyla perakende kömür satışı yapabilirler.
Uygunluk İzin Belgesi:
1-“Uygunluk İzin Belgesi” IKHKK Yönetmeliği kapsamında yerli kömürler, toz kömürden elde edilen briket kömürü, prina ve prina dışındaki diğer biyokütlelerden elde edilen briketler için düzenlenir. Katı yakıt üreticisi, ocaktan üretilerek satışa sunulacak hale getirilmiş ve miktarı belirlenmiş yakıt için yakıtın çıkarıldığı ilin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne başvurur. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce TS 5125 ve TS 2390 sayılı standartların belirlediği şekilde numune alınarak/aldırılarak, IKHKK Yönetmeliği’nin 26 ncı maddesi kapsamında belirtilen laboratuarlarda analiz yaptırılır. Analiz sonuçları, IKHKK Yönetmeliğinde belirtilen sınırları sağlaması halinde, gerekli görüldüğünde Bakanlık görüşü alınarak, EK-IV’te örneği verilen “Uygunluk İzin Belgesi” üreticiye verilir.
2-Uygunluk izin belgesine esas miktar belirlenirken, izne esas olacak yakıta ait yıllık üretim miktarı, yakıt iyileştirme kapasitesi, satışa sunulan yakıtın özelliklerinin değişmeyeceğinin üretici tarafından taahhüt edilmesi dikkate alınarak, yıllık üretim miktarı için uygunluk izin belgesi düzenlenebilir.
Satış İzin Belgesi:
İthalatçı/üretici, katı yakıta ait “Uygunluk Belgesi/Uygunluk İzin Belgesi” (ithalatçı/üretici tarafından fotokopisi tasdik edilmiş) ve “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” almış satıcıların ve dağıtıcıların (sözleşme yaptıkları ve dağıtıcı kayıt belgesine sahip olanlar) listesinin (katı yakıt satıcıları ve dağıtıcıların kayıt belge nosu, satıcı adı, dağıtıcı adı ve adresi) ekinde yer aldığı bir dilekçe ile Iğdır Valiliğine (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne) başvurur. Söz konusu başvuru, Iğdır Valiliğince ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nce) inceledikten sonra, uygun
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
bulunması halinde, bir örneği EK-V’te verilen “Satış İzin Belgesi” ithalatçıya/üreticiye verilir. Ayrıca, satış izin belgesinin yanı sıra üreticiye/ithalatçıya EK-VII tablosu da verilir.
Analiz:
Her türlü katı yakıttan numune alımı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 04.12.2013 tarihli ve 42282 sayılı Katı Yakıt Numune Alma ve Analiz Genelgesi(2013/40) kapsamında ( TS 5125 ve TS 18283 sayılı standartların güncel baskılarının belirlediği şekilde) yapılmalıdır. Alınan numunelerin analizi Bakanlıktan Ön Yeterlik/Yeterlik Belgesi almış olan laboratuarlarda yaptırılmalıdır. Analiz için yapılacak ödemeler (analiz raporu bedeli, kargo, posta vb.); uygunluk izin belgesi alınması sırasında üretici tarafından, denetim sırasında ise ithalatçı/üretici/dağıtıcı /satıcı tarafından karşılanır.
Sosyal Yardımlaşma Vakfı Kömürleri:
Sosyal Yardımlaşma Vakfı aracılığıyla yapılan kömür dağıtımında, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın Fakir Ailelere Kömür Yardımı Yapılmasına İlişkin 2013/4226 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’nın Uygulanmasına Dair Usul Esaslar Genelgesi çerçevesinde, hava kirliliği ile mücadelede başarı ve uygulamada birlikteliğin sağlanması maksadıyla, İlimizin kirlilik potansiyeli dikkate alınarak Mahalli Çevre Kurulunca belirlenecek özellikteki kömürlerin dağıtılması ve IKHKK Yönetmeliğinde belirlenen hususlara uyulması gerekmektedir.
Dağıtımı yapılan kömürlerin kalitesiyle ilgili ortaya çıkabilen yanlış değerlendirmelerin önlenmesi açısından, gerekli görülmesi halinde söz konusu kömürlerden de numune alınarak analiz yaptırılacaktır. Dağıtımı yapılan kömürden alınacak numunenin analiz sonuçlarının, dağıtımı yapılan yerle ilgili belirlenen özellikleri sağlamaması durumunda söz konusu kömür, özellikleri sağlayan kömürle değiştirilmek üzere toplattırılacak ve kömürün dağıtımı durdurulacaktır. Söz konusu durum; Sosyal Yardımlaşma Vakfı yetkililerine, TKİ Genel Müdürlüğü’ne ve kömür üreticisine bildirilecektir.
İhalelere Katılım:
İhalenin yapılacağı il olan Iğdır’da Katı yakıt ihalesine;
- ithalatçılar İthalatçı Kayıt Belgesi (ithalatçı tarafından fotokopisi onaylı),
- üreticiler Uygunluk İzin Belgesi (üretici tarafından fotokopisi onaylı) ,
- dağıtıcılar herhangi bir ilde alınmış Dağıtıcı Kayıt Belgesi ve
- satıcılar ise herhangi bir ilde alınmış Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi (satıcı tarafından fotokopisi onaylı) ile katılabilirler.
İhaleyi kazanan ithalatçı/üretici/dağıtıcı/satıcı, katı yakıta ilişkin bilgi ve belgeleri (uygunluk belgesi/uygunluk izin belgesi, miktar vb.) ihalenin yapıldığı ilin (Iğdır) ve ihaleye katılıma esas belgenin alındığı ilin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne vermek zorundadırlar.
Genel Yükümlülükler:
1-İthalatçı/üretici/dağıtıcı/satıcılar, satışa sunulan katı yakıtı başka katı yakıtlarla karıştıramaz.
2-İthalatçı/üreticiler; dağıtıcı ve satıcılardan, yakıtın niteliklerinin korunması, IKHKK Yönetmeliğinde ve genelgelerde yazılı hususlara uyulması, IKHKK Yönetmeliğinde belirlenen özelliklere sahip olmayan katı yakıtın satışı ve kullanımının durdurulması ve tüketicinin uğrayacağı zararların karşılanması gibi hususları içeren taahhütname alabilir veya dağıtıcı ve satıcılarla sözleşme yapabilirler.
3-İthalatçı/üretici/dağıtıcı/satıcılar, katı yakıtların taşınması sırasında, katı yakıta ait satış izin belgesi (ithalatçı/üretici tarafından fotokopisi onaylı) ile sevk irsaliyesini araçta bulundurmak ve denetimler esnasında yetkililere ibraz etmek zorundadırlar.
4- İthalatçı/üreticiler EK-VII’de yer alan bilgileri 3 (üç) aylık dönemler (ocak-mart, nisan haziran, temmuz-eylül ve ekim-aralık) halinde,
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
- dağıtıcı EK-VIII’de yer alan bilgileri 3 (üç) aylık dönemler (ocak-mart, nisan-haziran, temmuz-eylül ve ekim-aralık) halinde,
- satıcılar ise EK-VI’da yer alan bilgileri 6 (altı) aylık dönemler (ekim-mart ve nisan-eylül) halinde söz konusu dönemin bitiminden itibaren 1 (bir) ay içerisinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne bildirmek zorundadırlar.
5- Üretici firmaya verilen Uygunluk İzin Belgesi/Satış izin Belgesinin, dağıtıcı/satıcının kayıt belgesinin kaybolması ya da belgenin düzenlenmesine esas bilgi ve belgelerde değişiklik olması durumunda, belge sahibi 1 (bir) ay içerisinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne müracaat etmek zorundadır. Ancak, belge üzerinde belirtilen bilgide değişiklik varsa, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce aynı belge numarasıyla yeni belge düzenlenir.
Katı Yakıtlara Dair Diğer Hükümler;
Katı yakıtlara ilişkin diğer hükümler şunlardır.
1-İlimiz sınırları içerisinde ısınma amaçlı petrol koku kullanımı yasaktır. Yalnızca, modern teknoloji kullanan (reküperasyonlu) çimento ve kireç fabrikalarının İlimizde kurulması halinde kullanımına taahhütlü olarak izin verilecektir.
2-İlimiz sınırları içinde dökme kömür satışı yasaktır. Tüm kömürler torbalanarak satılacaktır. Yerli kömür üreticileri ve ithal kömür ithalatçıları kömürleri pazarlamacılara ve vatandaşa torbalı olarak satacaktır. Hiçbir surette ve her ne miktarda olursa olsun ısınma amaçlı açıkta ve torbasız yerli ve ithal kömür satamayacaktır. Açıkta kömür satışı yapılması halinde yasal işlem yapılacaktır.
3- Isınma amaçlı katı yakıtların torbalanması; yerli kömürün çıkarıldığı bölgede, ithal kömürün ise ithalatın gerçekleştirildiği limana yakın alanda yapılması esastır. Ancak, torbalamanın belirtilen alanlarda yetersiz olduğu durumlarda, kömür üretici ve ithalatçıları, kömürün üretildiği veya ithalatın gerçekleştirildiği ilin valiliği ile torbalamanın yapılacağı ilin valiliğinden izin almak kaydıyla torbalama işlemini başka yerde yapabilir veya bayisi olan/anlaşma yaptığı gerçek ve tüzel kişilere yaptırabilir. Ancak, ithalatçı/üretici kendisine ait bir tesiste torbalama yapamıyorsa, torbalama tesisine sahip ve torbalama işlemini yapacak olan gerçek veya tüzel kişiler ile arasında anlaşma yaptığını belgelemesi gerekmektedir.
Ayrıca, torbalama işlemi kömürün çıkarıldığı veya ithalatın gerçekleştirildiği ilin dışında (Iğdır’da) yapılacaksa, Valiliğimizden (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden) torbalama tesisi olduğuna ve tesiste sözkonusu kömürün torbalanacağına dair bir belgenin alınarak kömürün üretildiği veya ithalatının gerçekleştirildiği ilin Valiliğine (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne) verilmesi sonrası, kömürün torbalama yapılacak İl’e (Iğdır’a) gönderilmesine izin verilecektir. Bu belge (anlaşma, sözleşme) ve yazıların denetim sırasında istenildiğinde gösterilmesi zorunludur.
İlimizde kömür üretimi olması halinde, Yönetmelik ile belirlenen standartlara uygun olmayan yakıt üretenlere ruhsat verilmeyecektir.
4-Kömür paketleme tesisleri kural olarak meskun mahal dışında kurulur. Meskun mahal dışında paketleme tesisleri çevreye gürültü ve toz emisyonu rahatsızlığı vermeyecek biçimde çalıştırılmak zorundadır.
5- Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne Belgelenmesi kaydıyla metalurjik kok kömürün ilimizde satışı serbest olup, herhangi bir izne tabi değildir. Metalurjik kok pazarlayacak firmalar, Iğdır Valiliğine ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne) bildirimde bulunmak suretiyle metalurjik kok kömürü satışı yapabileceklerdir.
6-İlimiz sınırları içerisinde transit geçiş yapan kömür nakliye araçlarının, taşıdığı kömürlerin genel standartlara uymadığının tespiti halinde, kömür üretimi ve imalatı yapanlara 2872 sayılı Çevre Kanununun ilgili maddeleri gereğince yasal işlem yapılacaktır.
7- İzin verilmeyen ve belirlenen özellikleri sağlamayan yakıtların kullanılmaması için; oluşturulan denetim ekipleri tarafından yakıtların üretim, dağıtım, yerleşim yerlerine girişi, satışı ve nihai kullanım aşamalarında gerekli kontrol ve denetimler yapılacaktır.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
8-Konut, toplu konut, kooperatif, site, okul, üniversite, hastane, resmi daireler, iş yerleri, sosyal dinlenme tesisleri, sanayide ve benzeri yerlerde ısınma amaçlı kullanılan ve satışa sunulan yakıtların denetim ve kontrolü oluşturulan denetim ekipleri tarafından yürütülecektir.
9-Petrol koku, mineral yağ, araba lastiği parçaları, lastik, tezek, katı atıklar ve tekstil artıkları, kablolar, ıslak odun, boyalı odun, plastikler, ev eşyaları ve yemek atıkları gibi evsel atıklar, özel atıklar, tıbbi atıklar, asfalt ve asfalt ürünleri, boya ve boya ürünleri ile fuel-oil kaplarının ısınma amaçlı yakılması yasaktır.
Kömür Satışı Yapan Gerçek ve Tüzel Kişilerin Uyacağı Diğer Esaslar
Kömür satışı yapan gerçek ve tüzel kişilerin aşağıdaki hususlara uymaları zorunludur.
1-Yapılan denetimlerde:
· Yönetmelik ve bu İl Mahalli Çevre Kurulu Kararında belirtilen kömür özelliklerinin sağlanmaması durumunda;
· Yönetmelikte belirtilen kömür torba örnekleri üzerinde istenilen bilgilerin yer almadığının tespiti halinde,
· Yönetmelik kapsamında kömürlerin torbasız satılması durumunda,
kömür ithalatçısı, üreticisi, dağıtıcısı ve satıcılarına 2872 sayılı Çevre Kanunu ile 13.05.2006 tarih ve 26167 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5491 sayılı “Çevre Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un ilgili maddelerine göre cezai müeyyide uygulanacaktır.
2- Yerli kömür torbası üzerinde; üretici firma adı, ağırlığı, kömürün menşei, cinsi, kömürün özelliği (yönetmelik sınır değerleri, taahhüt edilen sınır değerler) toplam kükürt (kuru bazda), alt ısıl değer (kuru bazda), toplam nem (orijinalde), kül (kuru bazda) ve boyut, kömürün kullanılacağı yerler (I.Grup İl ve İlçeler, II.Grup İl ve İlçeler, Köy ve Beldeler), Uygunluk İzin Belgesi veren Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, kullanılabilecek yakma sistemleri(soba, kalorifer kazanı, mekanik beslemeli kazan), Torbalayan firmanın adı, adresi, tel, faks ve e-maili yazılacaktır.(EK X)
3- İthal kömür torbası üzerinde; İthalatçı firma adı, ağırlığı, kömürün menşei, cinsi, kömürün özelliği, (yönetmelik sınır değerleri, taahhüt edilen sınır değerler) toplam kükürt (kuru bazda), alt ısıl değer (kuru bazda), uçucu madde (kuru bazda), toplam nem (orijinalde), kül (kuru bazda), boyut ve uygunluk belgesinin tarih ve sayısı, kullanılabilecek yakma sistemleri(soba, kalorifer kazanı, mekanik beslemeli kazan), torbalayan firmanın adı, adresi, tel, faks ve e-maili yazılacaktır.(EK XI)
4- Yönetmelikte belirtilen torba örnekleri dışında bilgi içeren torbaların tespiti halinde 2872 sayılı Çevre Kanunu’nun ilgili maddeleri uyarınca ceza uygulanır. Geçmiş dönemlerde bastırılan/hazırlanan torbaların kullanımı yasak olup eski torbaların Yönetmelikte belirtilen esasları içeren yeni torbaların içine konulması yada baskı/yapıştırma v.b. yoluyla yeni torba esaslarının sağlanması gerekir.
5 -İthalatçı firmaların ithalatın ilk aşamasından başlayarak nihai tüketim aşamasına kadar sorumlu sayılır.
Sıvı Yakıtlarla İlgili Esaslar
Madde 4: İlimiz sınırları içerisinde ısınma amaçlı kullanılan ithal fuel-oilin (KAL-YAK) kükürt içeriği maksimum %1,0 (+0,1 tolerans)'dir. Isınma amaçlı kullanılan yerli fuel-oilin (KAL-YAK) kükürt içeriği ise 31/12/2010 tarihine kadar maksimum %1,5 (+0,1 tolerans) değerini geçemez. Ülke sınırları içerisinde 1/1/2012 tarihinden itibaren kükürt içeriği kütlece %1’i geçen fuel oil türleri kullanılamaz.
İlimizde hava kirliliğinin önlenmesi için yapılan çalışmalar çerçevesinde;
1-Gerek duyulduğunda yakma sistemlerine ait depolardan İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü teknik personeli tarafından numune alınıp, uygunluğunun tespiti için yetkili laboratuarlarda analizleri
yaptırılır. Numune alımından analiz raporunun teminine kadar ki süreçte yapılan tüm masraflar yakıt sahibi tarafından karşılanır.
2-Tanker sahiplerinin 6 nolu fuel-oil getirdikleri tankerlerle KAL-YAK getirmemeleri aksi durumda ordinosunda KAL-YAK yazmasına rağmen kükürt oranı; ithal fuel-oillerde maksimum % 1,0 (+0,1 tolerans) dan, yerli fuel-oillerde maksimum % 1,5 (+0,1 tolerans) dan fazla çıkan yakıt hakkında yürürlükteki mevzuata göre işlem yapılır.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
3-Bina ve tesis yöneticisi ve sorumluları yaz sezonu içerisinde depolarını temizlettirir.
4-Piyasada 10 numaralı yağ olarak adlandırılan sıvı yakıtın motorlu taşıtlarda her ne suretle olursa olsun kullanımı yasaktır.
5- Oto tamirhanelerinden çıkan atık motor yağının ısınma amacıyla kullanılması yasaktır.
Alternatif Enerji Kaynaklarının Kullanımı İle İlgili Esaslar
Madde 5: 1) Isınma amaçlı alternatif temiz enerji kaynaklarının (güneş, jeotermal, rüzgar gibi) kullanabilirliğinin araştırılarak bu kaynakların uygulanabilirliği için tüm imkanların seferber edilmesi,
2) Isınma amaçlı olarak Yönetmelikte belirtilen ve kullanılması uygun görülen diğer alternatif yakıtların kullanımının teşvik edilmesi,
gerekmektedir.
Yakma Sistemleri (Soba ve Kalorifer Kazanları) İle İlgili Esaslar
Madde 6: Şehirlerimizde ısınmada kullanılan soba ve kalorifer kazanlarının uygun koşullarda yakılmadığında hava kirliliğinin arttığı bilinmektedir. Soba ve kalorifer kazanları satın alınırken daha az yakıt tüketilmesi ve daha verimli yakılması için TSE Standartlarına uygun olması önem taşımaktadır. TSE belgeli ve üstten yakmalı sobalarda yakıt tüketimi % 25-30 oranında azaltılabilmekte ve buna paralel olarak hava kirliliğine neden olan emisyonlar azaltılabilmektedir.
Bu çerçevede,
- soba ve kalorifer kazanları ile bacaların periyodik temizlenmesi,
- kalorifer tesisatlarının izole edilerek ısı kayıplarının önlenmesi,
- tüm ısıtma tesisatının bakımı ve temizliğinin yapılması,
- kazan dairelerinin yeterince havalandırılarak işletme talimatlarına uyulması,
- soba ve kalorifer kazanlarında kabul edilen standartlara uygunluğun aranması,( Yakma sistemleri konusunda “Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği”nin (IKHKKY) 7, 8, 9, 10, 11, 12 ve 13 üncü maddelerinde belirtilen hususlara uyulmalıdır. TSE Standartlarına uymayan sobaların üretim ve satışı yasaklanmıştır. Satıcıların bu konuda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Müdürlüğünce uyarılması gerekmektedir.)
- kalorifer kazanlarının tekniğine uygun yakılarak kazan bakımı işlerinde çalışacaklar için Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri, Belediyeler ve Halk Eğitim Merkezi işbirliği ile “Yetkili Kalorifer Ateşçisi Kursları” düzenlenmesi ve halkın bilgilendirilmesinin sağlanması önem arz etmektedir.
Motorlu Taşıtlardan Kaynaklanan Egzoz Gazı Emisyon Kirliliğinin Önlenmesine İlişkin Esaslar
Madde 7: Konutlar ve endüstri gibi sabit emisyon kaynaklarından ileri gelen hava kirliliğinin yanı sıra motorlu kara taşıtlardan kaynaklanan egzoz gazı kirliliği özellikle nüfus ve trafiğin yoğun olarak yaşandığı kent merkezlerinde önemli bir sorundur. Bu bağlamda,
1) 04.04.2009 tarih ve 27190 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Egzoz Gazı Emisyonu Kontrolü Yönetmeliği” ile ilgili Genelgesi çerçevesinde, motorlu taşıtlardan kaynaklanan egzoz gazlarının kontrolü için İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü ve İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Ekipleri tarafından araçların egzoz emisyon pulu denetimlerinin devamlı olarak yapılması,
2) Egzozundan siyah duman atan, istiap haddinin üstünde yolcu ve yük taşıyan ve yağ yakan motorlu taşıtlar İl Emniyet Müdürlüğüne bağlı Trafik Ekiplerince denetlenecek, kurallara uymayan taşıt sahipleri için cezai müeyyideler uygulanacak ve gerektiği hallerde trafikten men edilecektir.
3) Bakanlığımızca Egzoz Gazı Emisyon Ölçüm Yetki Belgesi verilmiş olan egzoz gazı emisyon ölçüm istasyonlarının Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce denetlenerek, Yetkili Servis Belgesi ve TSE Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesinin geçerlilik tarihlerinin takip edilmesi, söz konusu belgelerin geçerlilik sürelerinin bitimi tarihinden itibaren, belgelerin yenilenmemesi halinde imzalanan protokolün fesih edilerek Bakanlığımıza bilgi verilmesi,
4)Kaliteli akaryakıt kullanımının sağlanması ve bu konuda halkın bilgilendirilmesi,
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
5) İlgili Belediyelerce toplu taşıma sistemlerinin yaygınlaştırılması ve toplu taşıma araçlarının kullanımının desteklenmesi,
gerekmektedir.
Madde 8: 1) Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği çerçevesinde, sanayi tesisleri Emisyon İzni alarak faaliyet göstermek zorundadırlar. Emisyon İznine Tabi Olmayan Sanayi Tesislerinden yayılan emisyonlar, bu yönetmelikte belirtilen sınır değerlerin üzerinde olamazlar.
2) Emisyon İznine Tabi Olan/Olmayan Tesislerde, Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği’ndeki hüküm ve sınırlara uygun faaliyet gösterilmesi için gerekli tedbirlerin alınması, uygun yakma teknolojisine sahip olduğunun belgelenmesi (Tesislerde kullanılacak kazanlarda, kazan ve baca sistemi birbirleri ile uyumlu olmalıdır. Kazanların ısı tekniği, ekonomi, işletme ve bakımları TSE’nin ilgili standartlarına uygun olmalıdır. Kazanlarda ısı veriminin uluslararası normlara uygunluğu tesis sahibi tarafından belgelenecektir.), emisyon izni almış olması ve/veya emisyon ölçüm raporunu Valiliğe sunmuş ve ölçüm sonuçlarının ilgili yönetmelikteki sınır değerlere uygun olması, çevre kirliliğine neden olmayacak şekilde gerekli önlemlerin alınması kaydı ile sanayi tesislerinde her boyutta (toz dahil) yerli kömür kullanılabilecektir.
3) Sanayicilerin tesislerinde kullanacağı kömür özelliklerini ilgili Valiliğe (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne) bildirmeleri gerekmektedir. Tozumayı önleyici her türlü tedbirin kömürü satan, taşıyan ve sanayi tesisi sahibi tarafından ilgili mevzuata göre alınması koşulu ile sanayi amaçlı tüketilecek yerli ve ithal kömürlerin torbalanması gerekmemektedir.
Ayrıca, sanayi tesislerinde kullanılacak ithal kömürlerin sanayi amaçlı ithal edilecek kömürlerde aranacak özelliklere sahip olması gerekmektedir.
4) TÜPRAŞ tarafından üretilen yüksek kükürt içeren 6 nolu fuel-oilin, kükürtdioksit emisyonunu Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği’nde belirtilen sınır değerlere uygun olarak arıtan bacagazı arıtım tesisine/teknolojisine sahip sanayi tesislerinde kullanımına izin verilir. Bu koşullar dışında 6 nolu fuel-oil kullanımının önlenmesi, sıvı yakıt taşıyıcı ve satıcı firmaların bu konuda uyarılması gerekmektedir.
5) Sanayi tesislerinde TÜPRAŞ spektlerine uygun max. %1,5 (0,1) (31.12.2010 tarihine kadar) kükürt ihtiva eden ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan izin alınarak ithal edilen max. %1,0 (0,1) kükürt ihtiva eden fuel-oil kullanılabilir. Bu yakıtın anma ısıl gücü düşük, yanma boyu kısa kazanlarda kullanımında yanma verimi açısından, akışkanlığın arttırılması amacıyla ön ısıtma yapılması gerekmektedir.
6) Bacasından siyah duman atan işyerlerinin ve sanayi tesislerinin denetlenmesi, kullanılan yakıt ve bacadan atmosfere verilen emisyonlar dikkate alınarak sanayiden kaynaklanan hava kirliliğinin denetim altına alınması ve gerekli yasal işlemin yapılması gerekmektedir.
7) Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü koordinasyonunda oluşturulan denetim ekiplerince çevreyi kirleten sanayi tesislerini tespit etmeleri ve denetlemeleri gerekmektedir.
8) Sanayi Kaynaklı Tesislerle ilgili diğer hususlarda Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği ile ilgili Genelgelerde belirtilen hususlara uyulması gerekmektedir.
Tüketicilerin Uyması Gereken Esaslar
Madde 9:Tüketiciler aşağıdaki yükümlülükleri yerine getirmekle mükelleftirler.
1- Tüketiciler, kömürlerini “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” olan satıcılardan almakla yükümlüdürler.
2- Tüketiciler, satıcılardan fatura ve/veya perakende satış fişi, kantar fişi almak ve denetleme sırasında bunları ibraz etmekle yükümlüdürler.
3- Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında, yönetici tayin etmekle yükümlü olan binaların resmi yönetici tayinini yapmalarının Belediye Başkanlığınca sağlanması gerekmektedir. Yapılan denetimlerde bina yöneticisi sorumlu tutulacaktır. Yönetici tayin etme zorunluluğu bulunmayan binalarda ise, kat kullanıcılarının tamamı sorumlu olacaktır.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
4- Kalorifer yakan kişilerin, kazanlarının tekniğine uygun yakılması ve kazan bakımı işlerinde çalışacaklar için düzenlenen “Yetkili Kalorifer Ateşçisi Kursları” na katılmaları ve belge almaları zorunludur. Kalorifer ateşçisi ve bina
yöneticileri/ kat kullanıcıları sorumludur. Kayıt dışı istihdamın önlenerek, eğitimsiz ve belgesiz çalışmanın önüne geçilmesi amacıyla, ilgili kurumlarla (Defterdarlık Vergi Dairesi Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü vb.) işbirliği içinde çalışmalıdır.
5- İşyerleri, kamu kurum ve kuruluşları, iş merkezleri ve konutlarda ateşçi/kaloriferci belgesi olmayan kaloriferci çalıştırılamaz. Aksi halde, kurum yetkilisi, işyeri sahibi ve yönetici/ kat kullanıcısı hakkında yasal işlem yapılacaktır.
6- Kömür torbalarının yakılması yasaktır. Kontrolü, kurum yetkilisi, işyeri sahibi ve yönetici/ kat kullanıcısı tarafından yapılmalıdır.
7- Resmi kurum ve kuruluşlar hakkında da bu kararlardaki yasaklar ve kurallar uygulanacaktır.
8- Yanma sonucu ortaya çıkan küllerin etrafa gelişigüzel dökülmesi yasaktır. Kontrolü, kurum yetkilisi, işyeri sahibi ve yönetici/ kat kullanıcısı tarafından yapılmalıdır. Belediyelerin göstereceği ulaşımı rahat olan uygun mahallere dökülecek ve Belediye Başkanlığınca toplanacaktır.
9-5 Aralık 2008 tarihinden yayınlanan Binalarda Enerji Performans Yönetmeliği yeni ve mevcut binaların Enerji Kimlik Belgesi almasını yasal olarak zorunlu kılar.
Kanun uyarınca enerji kimlik belgesinin, aşağıda belirtilen yapıların dışındaki tüm binalarda alınması zorunludur.
*Sanayi alanlarında üretim faaliyetleri yürütülen binalar,
*Planlanan kullanım süresi iki yıldan az olan binalar,
*Toplam kullanım alanı 50 m2 nin altında olan binalar,
*Seralar, atölyeler,
*Münferit olarak inşa edilen ve ısıtılmasına, soğutulmasına gerek duyulmayan depo, ardiye, ahır, ağıl gibi binalar,
*Mücavir alan dışında kalan ve toplam inşaat alanı 1.000 m2 den az olan binalar.
10) Başta resmi bina ve okullar olmak üzere yeni bina yapımında ısı yalıtım projeleri uygulanmalı.
11) Okullarda ve resmi binalarda değiştirilmesi gereken pencereler ısı camlı pencere kullanılacak şekilde değiştirilmeli ve kaloriferli okullarda radyatörlerde termostatlı vana kullanılmalı.
12) Okullarda ve resmi binalarda giriş kapısı kendiliğinden kapanabilir ve hava sızdırmaz yapılmalı.
13) Okullarda ve resmi binalarda kullanılmayan odaların radyatör vanaları kapatılmalı.
Sıcaklık Şartları ve Yakma Saatleri İle İlgili Esaslar
Madde 10: 1) Dış ortam sıcaklığı gece ve gündüz 15 0C nin üzerinde olduğu günlerde kalorifer ve sobalar yakılmamalıdır.
2) Kalorifer ve sobalar; işyerlerinde, bina iç ortam sıcaklığı 18 0C, konutlarda ise 20 0C dan yukarıda olmayacak şekilde yakılmalıdır.
3) Kaloriferlerin aynı anda yakılması ile kirlilik yükü artmaktadır. Bu nedenle, İlimizdeki mahalleler, çok katlı binaların yoğun olduğu mahalleler dikkate alınarak, 2 bölgeye ayrılacaktır. 1. Bölge; Bağlar Mah., Emek Mah., 2. Bölge; Topçular Mah., Söğütlü Mah. ve Atatürk Mah. olarak belirlenen İlimizde, kaloriferler en erken belirlenen saatler arasında ateşlenecektir.
1. Bölge İçin Yakma Saatleri
Sabah= 05:30- 06:00 ve Akşam= 15:00- 15:30
2. Bölge İçin Yakma Saatleri
Sabah= 06:30- 07:00 ve Akşam= 16:00- 16:30
4) Kaloriferler ilk yakım esnasında yoğun kirliliğe neden olmaktadır. Geceleri kazan uyutma sistemi uygulanmalıdır. Şayet uyutma yapılmamışsa yukarıda belirtilen bölgelere ait yakma saatlerine uyulmalıdır.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
5) Hastaneler, yatılı ve gündüzlü okullar, öğrenci yurtları, yaşlılar ve güçsüzler yurtları, kreşler, terminaller ve kolluk binaları, kalorifer ve sobaların iç ortam sıcaklığı 20 0C dan yukarı olmayacak şekilde devamlı olarak, ancak hava kirliliğine neden olmayacak şekilde ve yakım tekniğine uygun olarak yakılabilecektir.
Halkın Bilgilendirilmesi İle İlgili Esaslar
Madde 11: 1) Hava kirliğinin yoğun olduğu günlerde alınması gereken önlemler konusunda gerekli hassasiyet gösterilmesi için halkın bilgilendirilmesi,
2) İlimize otomatik hava kirliliği ölçüm cihazı kurulduğundan, halkın duyarlılığının arttırılması için hava kirliliği ölçüm sonuçlarının günlük olarak takibinin, www. havaizleme.gov.tr adresinden yapılabileceğinin duyurulması,
3) Hava kirliliğinin yoğun olduğu günlerde öğrencilerin açık alanda tören yapmalarının önlenmesi,
4) Hava kirliliği ile ilgili eğitici programların düzenlenmesi,
5) Bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetleri kapsamında yapılacak çalışmalarının, İl Özel İdaresi Genel Sekreterli tarafından finanse edilmesi,
önem arz etmektedir.
Uyarı Kademeleri ve Kirlilik Dereceleri
Madde-12:
|
SO2 (µgr/m3) |
PM10 (partikül madde)(µgr/m3) |
1. Kademe |
500 |
260 |
2. Kademe |
850 |
400 |
3. Kademe |
1100 |
520 |
4. Kademe |
1500 |
650 |
(Nispi nem miktarının %90’ın üstüne çıkması halinde, yukarıdaki bütün değerler %10 eksiğiyle uygulanacaktır.)
Yukarıdaki parametrelerden herhangi birinin belirtilen değerlere ulaşması halinde uyarı kademe planının uygulanmasına,
1) 1. Kademe Uyarı Planı ve Önlemler:
24 saat ortalaması µgr/m3 olarak SO2 500 ve PM10 (partikül madde) 260 ise genel tedbirlere ek olarak;
a) Kalorifer ve sobaların yakma saatleri 09.00–10.00, öğle 14.00–15.00 arasıdır.
b) Tatil günlerinde (Hastaneler, Yatılı Okullar, Öğrenci Yurtları, Huzur Evi, Terminal, Güvenlik Kuvvetleri v.b. hariç) tüm kamu bina ve tesisler ile özel iş hanlarında kalorifer ve sobalar yakılmayacaktır.
2) 2. Kademe Uyarı Planı ve Önlemler:
24 saat ortalaması µgr/m3 olarak SO2 850 ve PM10 (partikül madde) 400 ise genel tedbirler ile 1. ve 2. kademedeki önlemlere ek olarak;
a) 1.2.3. sınıf gayri sıhhi müesseseler yoğun duman emisyonları %50 düşürecek şekilde çalışmalarını ayarlayacaktır.
b) Kalorifer ve sobalar günde yalnız iki defa toplam 6 saati geçmemek üzere 3’er saat yakılacak. Tamamen söndürülmesi teknik bakımdan mahsurlu görülen kalorifer ocakları yine en az düzeyde yakılacaktır.
3) 3. Kademe Uyarı Planı ve Önlemler:
24 saat ortalaması µgr/m3 olarak SO2 1100 ve PM10 (partikül madde) 520 ise genel tedbirler ile 1. ve 2. kademedeki önlemlere ek olarak;
a) Haftanın çift sayılı günlerinde plakasının son rakamı çift, tek sayılı günlerinde plakasının son rakamı tek sayı ile biten özel binek otoları trafiğe çıkabilecektir.
b) İlk ve orta dereceli okullar tatil edilecektir.
c) Kalorifer ve sobalar günde bir defa 3’er saat süre ile yakılacaktır.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
4) 4.Kademe Uyarı Planı ve Önlemler:
24 saat ortalaması µgr/m3 olarak SO2 1500 ve Duman 650 ise genel tedbirler ile 1., 2. ve 3.kademede ki önlemlere ek olarak;
a) Tüm okul, resmi daire ve işyerleri tatil edilecektir.
b) Resmi makam otoları, askeri,emniyet, itfaiye arabaları, zaruri ihtiyaç maddeleri taşıyan araçlar, ambulans ve taksiler hariç olmak üzere tüm motorlu araçlar trafikten men edilecektir.
c) Zorunlu ihtiyaç maddeleri üreten ve halk sağlığıyla direkt ilgisi bulunan işyeri dışındaki tüm 1.,2., ve 3. sınıf gayri sıhhi müesseseler tatil edilecektir.
d) Kalorifer ve sobalar tamamen söndürülecektir. Hastane ve benzeri halk sağlığıyla ilgili kurumlar kendi bünyelerinde gerekli önlemleri alacak, elektrikli ısınma cihazlarını ihtiyaçlarına göre kullanılacaklardır.
e) Tüm Özel Kamu Hastaneleri ile diğer tedavi kurumlarında Baştabiplerce ihtiyacı karşılayacak şekilde yatak, dumandan ileri gelebilecek rahatsızlıkların tedavisi için gereken ilaç ve malzemeler hazır bulundurulacaktır.
f) Iğdır Belediyesi sınırları içinde özel ve resmi tüm ambulanslar derhal İl Sağlık Müdürlüğü emrine verilecektir.
g) Zorunlu olmadıkça bina pencereleri açılmayacaktır.
Madde-13:Uygulanacak Ek Önlemler:
a)PM10 değerlerinin yükselmesinin önlenmesi amacıyla (yol, inşaat çalışmaları, toprak araziler vb.) Belediyeler tarafından yolların toz temizliklerinin sık periyotlar ve vakum sistemine sahip araçlarla yapılması.
b)Toprak olan yol kenarlarının yeşillendirilerek meteorolojik şartlarla toz oluşumunun engellenmesi.
c) Belediyeler tarafından yapılan yol bakım ve onarım çalışmalarında asfaltlama sürelerinin teknik şartların elverdiği en kısa sürelere indirilmesi.
c)Bina ve diğer yıkımlarda dört yönlü pulverize sulama sistemleri kullanılması.
Madde-14:Denetim:
1- Hava kirliliğinin kontrolü ve önlenmesi amacıyla, oluşturulacak denetim ekipleri tarafından, denetimler yapılacaktır.
2-Denetimler esnasında, Emniyet Müdürlüğü veya Jandarma Komutanlığından destek talep edilmesi halinde, denetim ekiplerine personel desteği verilecektir.
Madde-15:Uygulanacak Müeyyideler:
1-İthalatçı/üretici/dağıtıcı/satıcılara; ilgili tablolar ile bildireceği satış bilgilerini, söz konusu dönemlerin bitiminden itibaren 1 (bir) ay içerisinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne göndermemesi durumunda 2872 sayılı Çevre Kanunu’nun 12 nci ve 20 nci (g) maddeleri uygulanır. İthalatçı/üretici/dağıtıcı/satıcılarda stok tespiti yapılarak, istenilen bilgiler gönderilinceye kadar faaliyetleri durdurulur. Bilgilerin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne ulaştırılmasından sonra faaliyete izin verilir. Yaptırımlar, firmanın kayıtlı bulunduğu Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından uygulanır. Söz konusu fiilin 3 (üç) yıl içerisinde tekrarı halinde Çevre Kanunun 23 üncü maddesine göre işlem yapılır.
2- Yukarıda “Genel Yükümlülükler” bölümünün 5 inci maddesinde belirtilen hususları süresi içinde yerine getirmeyen firmalara 2872 sayılı Çevre Kanunu’nun 12 nci, 20 nci (g) maddeleri uygulanır.
3-İthalatçı/üretici/dağıtıcı/satıcılardan yanlış ve/veya yanıltıcı belge düzenleyenler için Çevre Kanununun 26 ncı maddesine göre Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Söz konusu cezanın onaylanması durumunda, firmanın kayıt/izin belgesi iptal edilir ve 1 (bir) yıl süre ile yeni kayıt/izin belgesi düzenlenmez. Stoktaki kömüre mahkeme kararına göre işlem yapılır.
4- Katı yakıt satıcısının, belgenin alındığı il sınırları dışında satış yaptığının tespit edilmesi halinde (usûlune uygun olarak yapılan ihaleli satış hariç) söz konusu satıcıya yeni kömür sevkiyatı yapılmaması hususunda ithalatçı/üretici/dağıtıcıya gerekli talimat verilir, katı yakıt satıcısı kayıt belgesi 1 (bir) yıl süre ile iptal edilir ve satıcının elinde bulunan kömürler Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün bilgisi dahilinde ithalatçı/üretici/dağıtıcıya iade edilmesi sağlanır.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
5- Dağıtıcının;
-katı yakıt satıcısı kayıt belgesi almamış olan satıcıya,
-katı yakıt satıcısı kayıt belgesini almadan (usulüne uygun olarak yapılan ihaleli satış hariç) tüketiciye satış yapması durumunda, söz konusu dağıtıcıya yeni kömür sevkiyatı yapılmaması hususunda ithalatçı/üreticiye gerekli talimat verilir, dağıtıcı kayıt belgesi 1 (bir) yıl süre ile iptal edilir ve dağıtıcının elinde bulunan kömürler Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün bilgisi dahilinde ithalatçı/üreticiye iade edilmesi sağlanır.
6- İthalatçı/üretici tarafından katı yakıt satıcısı kayıt belgesi almamış olan satıcıya satış yapılması durumunda, yakıt ithalatçı/üretici tarafından geri alınır. Konu Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından Bakanlığa bildirilir. Bu
durumun 1 (bir) yıl içerisinde ikinci kez tekrarlanması halinde 1 (bir) yıl süre ile ülke genelinde satış izin belgesi düzenlenmez.
7- Katı yakıt numunelerinin analiz sonuçlarının herhangi bir parametrede, Bakanlığımızca belirtilen limit değerleri sağlamaması (olumsuz olması) halinde, numunenin alındığı yerde katı yakıtın satışı/dağıtımı durdurulur, miktarı tespit
edililir. Bakanlığımızın 04.12.2013 tarihli ve 42282 sayılı Katı Yakıt Numune Alma ve Analiz Genelgesi kapsamında;
- Birinci şahit numunenin olumlu çıkması halinde ikinci şahit numuneye ait analiz raporu diğer raporlarla karşılaştırılır ve çoğunluğu sağlayan sonuca göre değerlendirme yapılır. (Örneğin: 2 olumsuz, 1 olumlu sonuç olumsuz olarak; 2 olumlu,1 olumsuz sonuç olumlu olarak kabul edilir.)
- Çoğunluğu sağlayan sonucun olumlu olması durumunda katı yakıtın satışına/dağıtımına devam edilir.
- Katı yakıtın olumsuz olarak değerlendirilmesi halinde yakıtın Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün bilgisi dahilinde ithalatçı/üretici tarafından geri alınarak, kullanılması uygun görülen yerleşim yerinde veya Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliği Kontrol (SKHKK) Yönetmeliği kapsamında belirtilen baca gazı emisyon sınır değerlerinin sağlanabildiği tesislerde kullanılması temin edilir, ithalatçı/üretici/dağıtıcı nın kayıtlı olduğu Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne ve diğer iller ile Bakanlığımıza bilgi verilir. Söz konusu katı yakıtla ilgili satış izni belgesi alınmış olan diğer illerde, bu belgeye konu olan yakıttan numune alınarak analiz sonucuna göre uygulama yapılır.
Olumsuzluğun tespit edildiği analiz sonuçları dikkate alınarak, söz konusu yakıtın o ildeki diğer satış yerlerinden ayrı ayrı numune alınarak yapılacak analiz sonucuna göre uygulama yapılması gerekmektedir. 1 (bir) yıl içerisinde aynı ilde yapılacak denetimlerde ikinci defa olumsuzluk tespit edilmesi durumunda, söz konusu ithalatçı/üreticinin o ilde satış izin belgesi iptal edilir, Bakanlığa bilgi verilir ve söz konusu ithalatçı/üreticiye o ilde 1 (bir) yıl satış izin belgesi verilmez.
Satış izin belgesi iptal edilen yakıta ait bir başka ilde de satış izin belgesi alınmış ise, diğer illerde de gerekli analizler yaptırılır ve yukarıda belirtilen hususlar çerçevesinde uygulama yapılır.
8- Mahkemelerde açılacak tespit davaları veya Bakanlık / Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün gerekli görmesi dışında, yerli/ithal yakıta ilişkin olarak yeni numune alınmayacaktır.
9- Yapılacak denetimlerde istenen belgeleri ibraz etmeyen/edemeyen, İl Mahalli Çevre Kurulu Kararlarına aykırı davrananlara, kaloriferci belgesi olmayan kaloriferci çalıştıranlara ilgili kanun maddelerine göre para cezası uygulanacak ve uygun olmayan kömüre el konulacaktır.
Yürürlük
Madde 16: Bu karar 17.10.2017 tarihinden itibaren yürürlüğe girer. 16.10.2016 tarih ve 2015/03 nolu Mahalli Çevre Kurulu Kararı ile alınan “2015-2016 Temiz Hava Programı” yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürütme
Madde 17: Bu karar hükümlerini Iğdır Valiliği yürütür.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-I
İLLERİN KİRLİLİK PROFİLLERİ
İllerin kirlilik profilleri; büyük ve küçük alt bölgeler, Ulusal Hava Kalitesi İzleme Ağına bağlı hava kalitesi izleme istasyonlarından alınan 2012 Yılı ve 2012-2013 Kış Sezonu hava kalitesi verileri ve Hava Kalitesi Bültenleri kapsamında yapılmıştır. Gruplar içerisinde İlller alfabetik olarak sıralanmıştır.
İLLERİN KİRLİLİK PROFİL LİSTESİ
BULUNAN İLLER |
BULUNAN İLLER |
1.ADANA |
1. AKSARAY |
2.ADIYAMAN |
2.AMASYA |
3.AFYONKARAHISAR |
3.ARTVİN |
4.AĞRI |
4.BARTIN |
5.ANKARA |
5.BAYBURT |
6.ANTALYA |
6.BİLECİK |
7.ARDAHAN |
7.BİNGÖL |
8.AYDIN |
8.BURDUR |
9.BALIKESİR |
9.ERZİNCAN |
10.BATMAN |
10.GİRESUN |
11.BİTLİS |
11.KARABÜK |
12.BOLU |
12.KARS |
13.BURSA |
13.KASTAMONU |
14.ÇANAKKALE |
14.KIRIKKALE |
15.ÇANKIRI |
15.KIRKLARELİ |
16.ÇORUM |
16.KIRŞEHİR |
17.DENİZLİ |
17.RİZE |
18.DİYARBAKIR |
18.SİNOP |
19.DÜZCE |
19.TUNCELİ |
20.EDİRNE |
20.UŞAK |
21.ELAZIĞ |
21.YALOVA |
22.ERZURUM |
|
23.ESKİŞEHİR |
|
24.GAZİANTEP |
|
25.GÜMÜŞHANE |
|
26.HAKKARİ |
|
27.HATAY |
|
28.IĞDIR |
|
29.ISPARTA |
|
30.İSTANBUL |
|
31. İZMİR |
|
32.KAHRAMANMARAŞ |
|
33. KARAMAN |
|
34. KAYSERİ |
|
35. KİLİS |
|
36. KOCAELİ |
|
37. KONYA |
|
38. KÜTAHYA |
|
39. MALATYA |
|
40. MANİSA |
|
41. MARDİN |
|
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
42. MERSİN |
|
43. MUĞLA |
|
44. MUŞ |
|
45. NEVŞEHİR |
|
46. NİĞDE |
|
47. ORDU |
|
48. OSMANİYE |
|
49. SAKARYA |
|
50. SAMSUN |
|
51. SİİRT |
|
52. SİVAS |
|
53. Ş.URFA |
|
54. ŞIRNAK |
|
55. TEKİRDAĞ |
|
56. TOKAT |
|
57. TRABZON |
|
58. VAN |
|
59. YOZGAT |
|
60. ZONGULDAK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-II
T.C.
………………..VALİLİĞİ
İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
Tarih : Belge No : ( İl Trafik Kodu.KYS.Sıra no)
( Örnek: 06.KYS.001)
KATI YAKIT SATICISI KAYIT BELGESİ
Firma Adı :
Adresi :
Vergi No :
Yukarıda bilgileri yer alan şahıs/firma/şirket, ilimizde ısınma maksatlı katı yakıt satıcısı olarak kayıtlıdır.
Yetkili
İmza
Mühür
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-III
T.C.
………………..VALİLİĞİ
İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
Tarih :
Belge No : ( İl Trafik Kodu.KYS.Sıra no)
( Örnek: 06.DKB.001)
DAĞITICI KAYIT BELGESİ
Firma Adı :
Adresi :
Vergi No :
Yukarıda bilgileri yer alan şahıs/firma/şirket, ilimizde ısınma maksatlı katı yakıt dağıtıcı sı olarak kayıtlıdır.
Yetkili
İmza
Mühür
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-IV
T.C.
………………..……VALİLİĞİ
(İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü)
SAYI :B.18.4.İÇO.………………-125.02.03- Tarih:…../…../….
KONU: Uygunluk İzin Belgesi
……………………………….
İlgi:……………..tarih ve ………………..…sayılı yazınız.
İlgi yazınız ekinde sunulan Analiz Belgesi ile yapmış olduğunuz talebiniz, İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğümüzce incelenmiş olup, söz konusu katı yakıtın Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği’nin … maddesinde (Tablo ..’da) belirtilen katı yakıtların ısınma maksadıyla, Yönetmeliğin 28 inci maddesine göre, I.Grup İl ve İlçeler /II. Grup İl ve İlçeler /Köy ve beldelerde kullanılması İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğümüzce uygun görülmüştür. İş bu Uygunluk İzin Belgesi … ton yakıt için düzenlenmiştir.
İlimizde veya satışı yapılan illerde denetimlerde alınan numunenin analiz sonuçlarının Tablo ………….’da belirtilen/izne esas teşkil eden limit değerleri sağlamaması veya yakıtın yukarıda belirtilen ısınma maksatlı kullanılması uygun yerlerin haricine satışının yapılması durumunda, Çevre Kanunu, ilgili yönetmelik ve genelge kapsamında işlem yapılır.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Yetkili
İmza
Mühür
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-V
T.C.
………………..……VALİLİĞİ
(İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü)
SAYI :B.18.4.İÇO.…………………-125.02.03- Tarih:…../…../….
KONU: Satış İzin Belgesi
……………….
İlgi:……………..tarihli ve ………………..…sayılı yazınız.
İlgi yazınız ve ekinde bir kopyası verilen …………….. tarihli ve ……………….……. sayılı Uygunluk Belgesi/Uygunluk İzin Belgesi kapsamındaki katı yakıtın ilimizde katı yakıt satıcısı kayıt belgesi’ne sahip satıcılar aracılığıyla satılması ve katı yakıt satıcısı kayıt belgesine sahip satıcılara Dağıtıcı Kayıt Belgesine sahip gerçek ve tüzel kişiler tarafından yakıt verilmesi hususu İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğümüzce incelenmiştir.
Söz konusu katı yakıtın aşağıda belirtilen/ekte verilen katı yakıt satıcısı kayıt belgesi’ne sahip satıcılar aracılığıyla satılması ve Dağıtıcı Kayıt Belgesine sahip dağıtıcılar aracılığıyla dağıtılması İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğümüzce uygun görülmüş olup, iş bu belge Satış İzin Belgesi olarak düzenlenmiştir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Yetkili
İmza
Mühür
EKLER
EK-I: Katı yakıt satıcısı kayıt belgesine sahip satıcılar ile dağıtıcıların listesi
EK-II: İthalatçı/üretici tarafından doldurulması gereken EK-VII Tablosu
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-VI (*)
Satıcılar İçin
……VALİLİĞİ
İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne
Valiliğinizce, firmamız adına düzenlenmiş olan ……tarih ve ..………………..numaralı “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” çerçevesinde 6 aylık (nisan-eylül yaz ve ekim-mart kış) döneminde ısınma maksatlı olarak satışa sunulan yakıtlara ait bilgiler, aylık bazda aşağıda yer almaktadır.
AYLAR |
İthalatçı/Üretici Firma Adı (Dağıtıcıdan alınmış ise, bu firmalara ilaveten dağıtıcı adı parantez içerisinde belirtilir.)
|
Uygunluk Belgesi Tarih ve Numarası |
Uygunluk İzin Belgesi Tarih ve Numarası |
Teslim Alınan Yakıt Miktarı (ton) |
İl sınırları içerisinde Satılan Yakıt Miktarı (ton) |
İl sınırları Dışına İhale ile Satılan Yakıt Miktarı (ton) |
Satılmayan (Stok) Yakıt Miktarı (ton) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Satıcı Firma adı
Firma yetkilisi
İmza
Farklı illere ihale ile satılan yakıt miktarı ayrıca satıcı tarafından ilgili İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne “…………….. döneminde ilinize Tablo ……….’da belirtilen özellikleri sağlayan ……………….. ton katı yakıtın ihale yolu ile satışı gerçekleştirilmiştir. Talep edilmesi durumunda detaylı bilgi gönderilecektir.” yazısı ile bilgi verilecektir.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-VII (*)
İthalatçı/Üretici İçin
……….…VALİLİĞİ
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne
Şahsım/şirketimiz/firmamız adına düzenlenmiş olan ………tarih ve …………..numaralı İthalatçı Kayıt Belgesi/Uygunluk İzin Belgesi çerçevesinde 3 aylık (ocak-mart, nisan-haziran, temmuz-eylül ve ekim-aralık) dönemlerden……………..……………….. dönemine ait ısınma maksatlı olarak ilinizde dağıtımı yapılan yakıtlara dair bilgiler aşağıda yer almaktadır.
Ayrıca, söz konusu dönem içerisinde ilinize Tablo ……….’da belirtilen özellikleri sağlayan ……………….. ton katı yakıtın ihale yolu ile satışı gerçekleştirilmiştir. Talep edilmesi durumunda detaylı bilgi gönderilecektir.
Katı Yakıt Satıcısı /Dağıtıcı Adı |
Katı Yakıt Satıcısı/Dağıtıcı Kayıt Belgesi |
Dönem içerisinde Teslim Edilen Yakıt Miktarı (ton) |
Dönem İçerisinde İade Alınan Yakıt Miktarı (ton) |
|
Tarih |
Numarası |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firma adı
Firma yetkilisi
İmza
(*) Bu Belge, yakıt dağıtımı/satışı yapılan iller için ayrı ayrı düzenlenecek ve ilgili Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine gönderilecektir.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-VIII (*)
Dağıtıcı İçin
…VALİLİĞİ
İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne
Şahsım/şirketimiz/firmamız adına düzenlenmiş olan ………tarih ve …………..numaralı Dağıtıcı Kayıt Belgesi çerçevesinde 3 aylık (ocak-mart/nisan-haziran/temmuz-eylül/ekim-aralık) dönemde …………………..……..……. Firmasının ……… tarih ve ………….. numaralı İthalatçı Kayıt Belgesi/Uygunluk İzin Belgesi çerçevesinde ısınma maksatlı olarak ilinizde dağıtımı yapılan yakıtlara ait bilgiler aşağıda yer almaktadır.
Ayrıca, söz konusu dönem içerisinde ilinize Tablo ….’da belirtilen özellikleri sağlayan ….. ton katı yakıtın ihale yolu ile satışı gerçekleştirilmiştir. Talep edilmesi durumunda detaylı bilgi gönderilecektir.
Katı Yakıt Satıcısı |
Katı Yakıt Satıcısı |
Dönem içerisinde Teslim Edilen Yakıt Miktarı (ton) |
Dönem İçerisinde İade Alınan Yakıt Miktarı ( ton) |
|
Tarih |
Numarası |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firma adı
Firma yetkilisi
İmza
(*) Bu Belge, yakıt dağıtımı/satışı yapılan iller için ayrı ayrı düzenlenecek ve ilgili İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüklerine gönderilecektir.
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-IX
KÖMÜR SATIŞ İZİN BELGESİ TAAHHÜTNAMESİ
…/…/20…
IĞDIR VALİLİĞİNE
13.01.2005 tarih ve 25699 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 01.04.2005 tarihinden itibaren yürürlüğe giren “Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü” ve aynı Yönetmelikte yapılan diğer değişiklikler ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığının …………… sayılı Genelgesi çerçevesinde ……………………………………….. kömürü satışı ile ilgili olarak;
KABUL BEYAN ve TAAHHÜT EDERİM.
İMZA:
YETKİLİ ADI:
FİRMA ADI/KAŞE
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-X
YERLİ KÖMÜR TORBA ÖRNEĞİ
ÜRETİCİ FİRMA ADI |
|
|
AĞIRLIĞI |
|
|
Kömürün Menşei |
|
|
Kömürün Cinsi |
|
|
KÖMÜRÜN ÖZELLİĞİ |
Yönetmelik Sınır Değerleri |
Taahhüt Edilen Sınır Değerler |
Toplam Kükürt (Kuru Bazda) |
|
|
Alt Isıl Değer (kuru bazda) |
|
|
Toplam Nem (orijinalde) |
|
|
Kül (Kuru Bazda) |
|
|
Boyut |
|
|
KÖMÜRÜN KULLANILACAĞI YERLER |
|
|
I.Grup İl ve İlçeler |
|
|
II. Grup İl ve İlçeler |
|
|
Köy ve Beldeler |
|
|
UYGUNLUK İZİN BELGESİ VEREN İL ÇEVRE ve ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ |
|
|
KULLANILABİLECEK YAKMA SİSTEMLERİ |
|
|
Soba |
|
|
Kalorifer Kazanı |
|
|
Mekanik Beslemeli Kazan |
|
|
TORBALAYAN FİRMANIN ADI |
|
|
Adresi |
|
|
Tel |
|
|
Faks |
|
|
|
|
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
EK-XI
İTHAL KÖMÜR TORBA ÖRNEĞİ
İTHALATÇI FİRMA ADI |
|
|
AĞIRLIĞI |
|
|
Kömürün Menşei |
|
|
Kömürün Cinsi |
|
|
KÖMÜRÜN ÖZELLİĞİ |
Yönetmelik Sınır Değerleri |
Taahhüt Edilen Sınır Değerler |
Toplam Kükürt (Kuru Bazda) |
|
|
Alt Isıl Değeri (kuru bazda) |
|
|
Uçucu Madde (Kuru Bazda) |
|
|
Toplam Nem (Orijinalde) |
|
|
Kül (Kuru Bazda) |
|
|
Boyut |
|
|
UYGUNLUK BELGESİNİN TARİH VE SAYISI |
|
|
KULLANILABİLECEK YAKMA SİSTEMLERİ |
|
|
Soba |
|
|
Kalorifer Kazanı |
|
|
Mekanik Beslemeli Kazan |
|
|
TORBALAYAN FİRMANIN ADI |
|
|
Adresi |
|
|
Tel |
|
|
Faks |
|
|
|
|
KARAR TARİHİ : 16/10/2017
KARAR NO : 2017/04
|
Bilgehan KARANFİL |
Vali Yardımcısı
|
|
Bu Karar Iğdır Valiliği tarafından yürütülür.
Iğdır Belediye Başkanlığı İl Özel İdaresi Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
Iğdır Defterdarlığı İl Jandarma Komutanlığı İl Emniyet Müdürlüğü
İl Milli Eğitim Müdürlüğü İl Müftülüğü İl Mahalli İdareler Müdürlüğü
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü İl Sağlık Müdürlüğü İl Halk Sağlığı Müdürlüğü
İl Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Afet ve Acil Durum İl Meteoroloji Müdürlüğü
Müdürlüğü Müdürlüğü
İl Bilim, Sanayi ve Teknoloji Organize Sanayi Bölge Aras-Edaş İl Koordinatörlüğü
Müdürlüğü Müdürlüğü
Orman ve Su İşleri Iğdır Şube Orman İşletme Müdürlüğü DSİ 242.Şube Müdürlüğü
Müdürlüğü
Karayolları 184. Şube Şefliği Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı İş-Kur İl Müdürlüğü